Emelie Lamppa

Tänkte göra en presentation av mig själv. 
Jag heter Emelie Lamppa och jag är 15 år sedan september. Jag är en tävlingsryttare som satsar inom hoppningen. Jag har hållt på att tävla i ca 1 år sammanlagt! Just nu tävlar jag på LA nivå (110cm). Jag befinner mig i en stad uppe i norrbotten som heter Luleå. På min fritid så är de hästen som gäller och så klart vännerna på sidan om. Jag har börjat fundera på mitt gymnasie val och de börjar luta sig mot Grans naturbruksskola i Piteå, men planer kan ändras så vi får se vad som händer. 
 
Min ponny: 
Okay Barbie född 1997 hon är 143cm. Hon har varit i mina ägor i 6mån. Och de har varit mina bästa månader i hela mitt liv! 
Barbie med tidigare ägare tävlat elit lag mvsb. Min och barbies tävlingssäsong som varit från April-November 
har varit riktigt bra. Vi gjorde våran tävlingsdebut i kåge där vi vann båda klasserna 90,1m. Sen var de tävling i älvsbyn,piteå där vann vi oxå båda våra klasser. I slutet på Juni var de tävling i björsbyn, Då höll vi på att värma upp till andra klassen då olyckan hände vi skulle hoppa fram på oxern så blev distansen alldelens för fel. Men så snäll häst jag har så hoppar hon alltid hur hon än kommer. Men den här gången ledde de inte till de bättre så vi kraschade igenom hela hindret och efter. Barbie klarade sig jätte bra vilket var tur!!! Doc så bröt jag nyckelbenet. Men så går de i bland. 3/4 veckor efter kraschen så var vi i gång och tävlade i piteå där DM.et gick jag hade inte tänkt att rida den men nu hade jag kvalat dit så jag red den i alla fall den gick i LA (110cm) Vi fick 3 nedslag men 2 av dom var mitt fel helt och hållet. De var rätt dumt att dom hade lagt LAn i slutet av helgen då hästarna är så trötta men de är ju de som är lite mening med det hela. Så med tanke på att jag egentligen inte fick sitta på en häst på 2 månader så skötte vi oss bra igen! 
 
De var nog allt jag hade att berätta jag hoppas verkligen att ni som läser bloggen hade kunnat länka den på era bloggar.. För nu har jag ju inte bloggat på så länge så då tappar man läsare.. Men de vore hur snällt som helst TACK till er som gör de. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0