Dressyrpass för Anette!

Hej!
Idag blev det ju ett dressyrpass för Anette med Akeley.
Vi red i ridhuset för ridskolan hade så mycket lektioner på utebanan Menmen det var skönt att rida inne en dag, iallafall idag skulle vi träna mycket på övergångar att Akeley skulle ligga kvar i traven och galoppen så hon inte blev spänd i övergångarna,jag fick börja med att rida fram hon lite i trav och galopp med hjälptyglar så hon fick jogga fram i låg form. Sen tog vi bort dem å då fick jag sitta ner och jobba hon, vi jobbade mycket att hon skulle vara avslappnad i övergångarna speciellt galopp till trav för då blir hon lätt spänd... Men hon slappnade ganska snabbt av och gick jättefint:) ju bättre hon går i dressyren ju bättre kommer hon funka i hoppningen;) Imorgon blir det att rida markarbete för mamma och så har jag ju påwl också att rida och han ska jag nog rida dressyr med på plan:) //Simone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0