Dressyr på schemat!

I dag var de verkligen dressyr på mitt & Barbies schema 4 ben lindade, tredelat bett. Red dressyr för Linda. Fick jobba otroligt hårt (jag alltså) men de behövdes! Vi började med att skritta på ett litet fyrkantspår innanför spåret. Skulle göra "bakdelsvändningar" i hörnen och få henne att skritta med stora steg. I traven jobbade vi samma spår med i hörnen skulle jag göra ledande tygeltag för att få med bogen! Jobbade även på C-volten med samma sak att hon skulle följa med när jag gjorde ledande tygeltag osv. I galoppen ville vi få ut att hon skulle gå på samma voltspår men ställa sig inåt. De var svårast  i höger varvet eftersom hon "sitter fast" i den sidan så fick jag göra samma sak men att ta och lätta lite då och då så att jag inte sitter och håller!
De var ett riktigt viktigt & nyttigt pass för oss båda saker som man inte har tänkt på själv.
I morgon får hon nog hälsa på skogen lite, trorja :)
 
 
Hoppas att ni har haft en bra midsommar för de har i alla fall jag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0