Simone svarar på frågorna!


* Vilka bett brukar ni använda på träning,tävling och vardags ridning? :)(hjälptyglar,inspänningar osv)

Jag brukar oftast rida på vanligt rakt bett med fasta ringar flr det är väldigt mjukt och bra för hästens mun och Akeley trivs väldigt bra på det,förut hoppade jag hoppade/tävlade jag hon alltid på pessoa för hon blir ju ganska taggad på tävlingar men nu har jg ridit å tränat väldigt mkt dressyr å lydnad med hon på senaste tiden så nu är hon så pass fin och jag har som hittat hur jag ska rida hon mot hindrena på vanliga bettet nu så jg har börjat hoppa med de nu:)
Annars rider jag mkt med hacket också :)



*Vilken eller vilka är dom finaste ponnyerna och storhästarna i hoppning i Norrbotten enligt er? Motivera gärna om ni kan. Bästa ponny och storhästryttarna i Norrbotten?

Av ponnyerna så tycker jag nog Akeley är finast så klart;))<3 Hahah men typ Exilia annars hon har sån otrolig kapacitet å allt typ! verkligen en supertrevlig ponny.
Storhästarna vet jag faktiskt inte för är ju aldrig på storhäst tävlingar eller nå så...

*Hej! Kan ni inte berätta fördelarna och nackdelarna med Akeley:)

Fördelarna med Akeley är väll att hon har sån himla vilja å gör alltid sitt bästa å kämpar på , som på tävlingarna då hon kanske gått hårt hela helgen å sista klassen fast hon börjar bli trött så kämpar hon ändå på till sista hindret så det är väll en stor fördel med hon!<3
nackdelar med hon är väll att hon ibland kan tycka det är väääldigt tråkigt med dressyr...hahah;))

*vill ni göra ett bloggbyte med mig!!
Ja det kan vi väll:)

*Hur många hästar/ponnysar har haft? Räkna med den ni har nu oxå! ;)

Först när jag typ var fyra hade vi en liten shettis som jag "red" några dar i veckan som hette stålmusen;) sen hade vi en till shettis på foder som vi hade i några år som hette Sissi, sen köpte vi Birk en B-ponny russ som verkligen lärde mig allt!:) han köpte vi -05 och sålde -08, 2007 köpte jag Speedy som jag även hade haft på "tillridning" hemma hos oss ett tag innan för han var till salu så skulle först inte köpa han utan bara rida han åsånt men då blev jag så kär i han att vi köpte han;)<3 Speedy "sålde" vi 2010.. 2009 köpte vi lilla Nemo och han hade jag i 2 superroliga år å han såldes nu i vintras till två små jättegulliga tvillingar i Uppsala :) å Akeley köpte jag -11 ;) det var nog alla mina ponnysar;)

*Simone - Har du fått nå mer information om Speedy? 

Nää inte nå mer än det jag skrev i ett tidigare inlägg:/

* Simone - Hur gick det på din alldra första tävling? 

Min allra första tävling var med lilla birk 2005 i en liten Ld och den kom jag fyra i ;)
 Fin blogg ni har! :D Taack:D

*Vilket är erat bästa respektive värsta minne som har med hästar att göra? :) Om ni fick välja en ponny/häst i norrbotten, vem skulle ni välja då? :)

Asså guu sitter här å funderar men kan verkligen inte komma på vilket av alla minnen som var det bästa minnet har så många underbara minnen med mina hästar:')
Värsta minnet var när Speedy åkte å jag insåg att jag troligtvis aldrig mer skulle få se min älskade häst ='(

*vad är era största framgång/seger med era hästar genom åren?:)

Min största seger är nog DM segern med Speedy:D

*Vilka bloggar läser ni? :)

Läser som inga speciella bloggar utan lite olika å min kompisars bloggar typ:)

*Vad rider ni för klasser i Piteå??

Rider LA på fredag, LB,LA+5 på lördag och LA på söndag:D

*ni är bäst mina små gullungar! Hur känns det att vara helt outstanding as grymma?? ;) kramis

Hahah naaw göllig du är Elvira;) känns väll helt okej Hahah ;P<3


*Varför har du inte startad mvsb tidigare med Akeley när det gått så bra i la och ni typ vunnit alla ni startat!?!:D

Hahah nee men vill ju inte stressa upp i klasserna, tänkte rida nåra LA till men i SURF blir det nog att debutera MSVB;)

* Vad red du för klasser då du tävlade Pål?:) 

Påwl tävlade jag upp till LB med tänkte starta LA med han men blev ju för gammal å sånt så...för att vara så liten så har han en himla kapacitet ändå;)<3

Kommentarer
Postat av: anonym

hej, vilka storhäst/ryttare tycker ni är bäst i norrbotten?

2012-07-17 @ 05:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0