Ridpass för Linda

I dag blev de att rida för Linda, hade gummibettet. Jag & Linda kom överens om att vi skulle hoppa över ett räcke innanför spåret bara för att få testa hur hon kändes på de här bettet och för att hon inte ska bli så vild när jag tävlar för de var en vecka sedan vi hoppade sist:) Men först värmde vi upp som dressyr fick jobba mkt med att hon skulle börja trampa under sig och så fick jag jobba mkt med sitsen och att rida innanför spåret i trav runt fyrkanten så att hon var rakställd och inte bogade! Sen travhoppade jag kanske 3 språng. Sen hoppade vi i galopp hon blev lite stark på de här bettet i hoppning när de är lågt för då laddar hon på så mkt men de blev bättre när de blev högre!
Men hon gick iaf jätte bra på bettet hoppade ett språng på 120. Hon är bäst den lilla ponnyn så otroligt kul att hon alltid gör sitt bästa och ställer upp för en! Så de var en bra känsla inför Piteå till helgen. Ska nog rida med pessoaa i LC.n för hon brukar alltid vara lite slamsig och busig när de är lite lägre så då kan hon få leka av sig, sen i LB.n så ska jag testa gummibettet för vi skärper oss alltid när de blir lite högre :p Nu är jag anmäld till LA i dundret, de passar bra för Linda ska följa med mig & mamma dit så de blir awesome!;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0