Emelie svarar på frågorna ;)

  •  

    Hittade de inga fel på indra när ni veterinär besiktade hon?eller gjorde ni inte det på hon?:) 
    Du och Barbie är så duktiga tillsammans när ska du debutera la om du nu tänkt rida det?:D 

    Nej de hittade inga fel på Indra när vi besiktade hon, de ATG frågade oss om vi hade tagit blodprov vilket vi inte hade.. Om man hade de så kanske man skulle fått fram ngt...  

    Aw tack blir så glad av sånna här kommentarer!;') Jag vet inte har ju bara haft henne 2 månader och hunnit tävla 2 tävlingar men absolut de kommer! Vi ska bara jobba upp styrkan lite grann så är vi där snart!;) 

     

     

     
     
     
    Elvira: 
  • ni är bäst mina små gullungar! Hur känns det att vara helt outstanding as grymma?? ;) kramis

    Haha söt du är Elvira ;) haha de känns bara bra sjd?:P kramis 

     

     
     
    Emelie och Simone
  • Vad rider ni för klasser i Piteå??

    Jag rider LC,LB fredag sen LB lördag :D 

     

     
     
     
  •  
     
     

    Vilka bloggar läser ni? :)

    Jag läser mina kompisars bloggar men de är inte så många hästbloggar jag läser faktiskt!:) 

     

     
     
  •  
    Emelie/Simone

    vad är era största framgång/seger med era hästar genom åren?:)

    Jag har ju bara hunnit tävla i ganska precis ett år nu och min största "framgång" hittils är nog i kåge då de var min och barbies tävlingsdebut tillsammans när vi vann begge klasserna (LC,LB) Sen var jag ju också väldigt nöjd över Älvsbyn :') 

     

     
     
  •  
     
    angelica

    Vilket är erat bästa respektive värsta minne som har med hästar att göra? :) 
    Om ni fick välja en ponny/häst i norrbotten, vem skulle ni välja då? :) 

    Mitt bästa hästminne var nog när jag fick min första ponny Bernie, jag visste ingenting om att jag skulle få honom så hade jag tittat på hästnet och sagt att jag hade velat ha han och då hade mamma och en kompis till henne redan varit och provridit han, men jag visste inget! Sen så stod han på stalluppfarten en dag med presentsnören runt sig och en massa stallfolk som fotade och filmade när mamma sa att de var min ponny! Haha ja de är nog mitt bästa minne! Mitt värsta var när vi fick beskedet om att vi var tvungna att ta bort Indra... 

    Just nu så trivs jag så bra med barbie så de är ingen speciell annan jag hade velat ha.. Men ponny kanske Nice boy/Munsboro Violette  kommer inte riktigt på ngn nu men de finns många andra fina ponnyer! ;) 


     
     
     
  • Emelie - Vad hände med Indra?
    Emelie - Vem var din första favorit häst på ridskolan? 

    Fin blogg ni har! :D

     Jag har tidigare gjort ett inlägg om Indra ni kan läsa de för de är så otroligt mkt... Där står de på ett ungefär :) 

    Min första favorit på ridskolan kommer jag inte ihåg jag red först på Bensbygårdens ponnyridskola och där var de nog Atom för han var lättast att fatta galopp på de var de jag kom ihåg haha x) Sen på LRK va de nog Shakira trorjag :) 

    Tack så mkt!:D 


     
  •  
     
  •  
     
     

    Till båda: Hur många hästar/ponnysar har ni haft? Räkna med den ni har nu oxå! ;) 

    Jag har ju bara haft egen ponny i 2 år snart och jag har haft 3 ponnysar 

    Den första var Munsboro Bernie han hade jag i 1år och 3 mån:) Finisen<3

     

     Min andra var Indra, den finaste ängeln i hela världen <3 
     
     Och den nu varande stjärnan Okay Barbie ;) 
  •  
     
    Anonym

    ni är bäst 

    Aw tack felle <3 du är också bäst!<3 


     
  •  

    vill ni göra ett bloggbyte med mig!! 

    Kan vi väll :) 


     
  •  
     
    Till Emelie och Simone

    Hej! 
    Kan ni inte berätta fördelarna och nackdelarna med Akeley och Barbie?:) 

    Fördelar med barbie: 

    otroligt rolig att rida varje dag samt att hoppa de är ännu roligare! 

    Hon blir som man vill ha henne vill man ha hon lugn så är hon lugn vill man ha hon galen så är hon galen. 

    Så skönt för hon är nästan aldrig stoig eller så. 

    Hon är alltid glad och positiv så de är viktigt att man är lika dan mot henne! :) 

    Enkel att göra omhoppningsvängar med och ja allt är typ bra med henne vet inte hur mkt jag kan skriva:) 

    Nackdelar: 

    Kan bli ngt stark när man ska samla henne så hon går kort. Sen kan hon även bli lite tung i fall hon sätter ner huvudet... 

    Lite jobbig att rida ut på i skogen med flera för hon vill bara köra race hela tiden :p Haha värsta rally bruden. Men de går lite bättre när man är själv! 

    Och så går de att tolka med henne och Bada :D 

    De är väl de som jag har märkt som jag tkr är en nackdel:) 

     

  •  
    till Emelie och Simone

    Vilken eller vilka är dom finaste ponnyerna och storhästarna i hoppning i Norrbotten enligt er? Motivera gärna om ni kan. 
    Bästa ponny och storhästryttarna i Norrbotten? 

    Nu antar jag att du menar vilka som är finast att se på. ponny så tkr jag väldigt mkt om att se Nice boy och Olivia tävla för dom är så otroligt fina tsm och han har sån fin teknik osv!:) 

    Storhästar brukar inte vara så ofta på storhäst tävlingar längre... jag var de förut när jag skötte år Mia Alatalo. 

    Men de blir nog Lotta Lindelöf och Super Olle och Valle. Hon har typ alltid varit en som jag har sett upp till hon rider väldigt stilrent men ändå satsar hon på omhoppningarna så de går undan!;) Så de blir nog dom 2 i norrbotten men de finns flera fina bara dom jag kom att tänka på nu :)  


     
  •  
     
    till emelie & Simone 

    Vilka bett brukar ni använda på träning,tävling och vardags ridning? :)(hjälptyglar,inspänningar osv?:) 

     

    Jag har faktist fotat betten jag rider på till den här frågan 

     

    De här är ett gummibett som jag brukar rida på närsomhelst på Barbie trivs på de jätte mkt hon är lydig och mjuk på de! Linda har sagt att vi ska testa hoppa på de nästa gång. 

    De andra är ett 2 delat pessoa bett som jag använder mig av i hoppning och i skogen just nu helt okej! 

     

    Ett rakt bett med rörliga ringar som vi fick med henne!De var mitt favvo bett att rida henne på förut tills jag köpte gummibettet då har jag bara upplevt att hon har blivit stark på de här raka.. :/ 

    Sen har jag även 3st 3 delade som jag har när jag rider dressyr på :) Alla är samma strl haft de på alla mina hästar.. -.- Har även haft ett tredelat äggbett men kunde inte hitta de... 

    Jag brukar i bland rida Barbie på en graman tygel. Inte för att hon ska böja på nacken utan att hon ska bli lite mindre stark typ i skogen brukar jag använda mig av de i bland!:) Sen har de hänt att jag haft de något dressyr pass när jag ska rida mkt samlande galopp och kort galopp öka och minska så hon inte blir så stark. :) 

     

    Hoppas att de var bra svar på alla era frågor kanske blev de lite grötigt? Kommentera och säg vad ni tkr ska vi kanske köra frågestund här på bloggen då och då? Eller vad annat kul kan man hitta på för er läsare kommentera vad ni tkr så vi vet vad vi ska göra bättre!:) 

    Men somsagt kul med så många frågor, :) 

     

    / Emelie :* 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0