Älskar verkligen min häst!

Jag älskar verkligen min häst mer än någon annan! I dag har jag varit i stallet i 10h, dagen började med att jag cyklade dit mockade och blandade maten osv. Tog in och borstade henne i 30 min sen kom Felicia så gjorde vi i ordning och red i kalla ridhuset. Hon fick jobba ordentligt med allt i dag.
värmde upp med att bara rida lite runt fyrkanten innanför spåret volter och sånt! Sen red jag den där övningen jag red förra veckan i förvänd galopp, fast började bara att rida vanligt i rätt galopp sen började jag med hård jobbet!
Så gick jag över till att rida serpentiner och för att lösgöra henne. Och samlade henne även mkt i galoppen. Travade av riktigt länge och jobbade henne hela tiden, red några skänkelvikningar från medelinjen.
 skrittade av en bra bit lika som när vi skrittade fram.
Efter jag ridit & tagit hand om henne och så.
Smorde jag av alla träns jag har (som jag inte använder) för jag ska sälja en hel del saker. Tvättade upp några skydd, och schabrak.  
Nu i kväll så hjälpte jag Sara lite när hon hoppade Shaman.
 
I går hann jag inte blogga men jag red ett markarbets pass för Linda, de var skit svåra övningar fast de såg ut att vara lätt.. Testade gummibettet de funkade jätte bra hon jobbade mer med ryggen och bakbenen då, hon släppte inte allt om man ska motivera de så;) Var i alla fall riktigt nöjd över det passet!
I morgon ska jag bara rida henne lite lätt barbacka cheka så hon är med, lördag-söndag taggar vi tävling på norrskenet hoppas på mer bilder då än vad de verkade vara från Piteå,.....
 
 
  
 
 
 
Ja jag vet att jag gör hiskeligt fina miner hela tiden.. Fett fult..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0